Monday, November 16, 2009

the arrivals

baru2 ni ja bnda ni jadi .
ada stu malam tu time tgh usha2 utube ..
tetiba terpandang stu video ni ...tjuk dia simple ja ..
bnda alah ni dah lama kat utube . cuma aku ja bru terjumpa ..
mmg menarik sangt kupasanya ...
aku mmg salute la kat uploader tu ..klu korang ada masa ,
tgk la .... mmg x menyesal . menitik juga air mata . mmg btullah ,
kita mmg muslim , tp kita hnya muslim keturunan ,
bukan senang nak jadi muslim, mukmin dan muttaqin ..



Monday, November 9, 2009

maybe my last sense .


november 7 ,
around 11.30

tired of being deal with the matter of course there will always be in my life . it is not present , sometimes it come , it make me feel like there's no hope .............. i never have a chance ,
its not easy to vomit this in term of word . i try to find the solution with my stance .

" no insoluble problem "

what had happens has their own meaning . we do have the ability to face it . a lot better for who know that ALLAH love u so much .

i keep standing inside of my feeling .
try to hide , but it doesn't work . try to run but always being catch.

realize that there is no word , no possible solution , no hope if i turned and proud bearing my journey although for a billion miles .




Saturday, November 7, 2009

SIAPA TAK PERNAH MENANGIS

Siapa yang tak pernah menangis
Dihujung setiap ketawa dan lupa

Siapakah diantara kita
Yang memalingkan muka
Ketika mendengar kalimah Tuhan?

Banyak bakti yang dapat diberi
Sepanjang hidup yang sesingkat ini
Lautan manusia berombakkan nafsu
Kebenaran terdampar di pantai kecewa

Airmata seperti mutiara
Apakah itu rasa keinsafan
Rintihan dari hati yang rindu
Apakah itu hakikat cintamu

Lagu: Zubir Ali